Har du sett några vinterfåglar inpå stugknuten?

Varje år arrangerar Birdlife Sverige (Sveriges Ornitologiska Förening) en räkning av vinterfåglar den sista helgen i januari. I år är det den 27 till 30 januari som gäller. Du kan också vara med och hjälpa till!

Du kan i lugn och ro sitta inne i stugvärmen och titta ut över din fågelmatning samtidigt som du hjälper vetenskapen att ta reda på hur det går för våra olika fågelarter. Ökar steglitsen verkligen och är talgoxen den vanligaste gästen vid fågelbordet?

De senaste åren har runt 20 000 rapporter kommit in från enskilda personer, föreningar, skolklasser med flera – men man vill gärna ha ännu fler rapporter!  Så ladda med kaffe och kikare och sätt dig vid köksbordet den sista helgen i januari.

Blåmesen – en av de arter du kan se vid fågelbordet.

Läs mer: https://vinterfaglar.se