Smultronställen

Stenungsund är en kommun som har mycket vacker natur att erbjuda sina invånare. Vi har stora skogar, vackra sjöar, skärgårdsöar och mycket annat. Låt dig inspireras av våra smultronställen och ge dig ut i naturen!

Sedan mitten av 90-talet har Naturskyddsföreningen i Stenungsund visat upp vackra naturområden på webben för både medlemmar och andra naturintresserade. Målet har varit att tipsa och inspirera för att fler ska ge sig ut i vår natur. Statistiken har visat att intresset för dessa webbsidor har varit stort genom åren.

Varje artikel beskriver både vad som finns att se inom området och hur du tar dig dit. Många smultronställen ligger faktiskt inom cykelavstånd, så varför inte ta chansen att få lite extra motion? Packa ner kikaren, termosen och ett nyfiket sinne. Tar du även med dig varma kläder finns det inget som hindrar dig från att besöka våra smultronställen även mitt i smällkalla vintern. Naturen är vacker året om!

Styrelsen