Program 2024

Välkommen till aktiviteter med Stenungsunds
Naturskyddsförening!

Detta medlemsblad omfattar perioden februari 2024 till augusti 2024. Vi har aktiviteter som passar både gamla och unga så ta gärna med hela familjen. Det krävs inga förkunskaper för att vara med, kunnigt folk finns alltid till hands. Om du undrar över något, till exempel om man kan ta med barnvagn på en vandring, eller vilka kläder och skor som är lämpliga vid ett visst tillfälle, ring bara till kontaktpersonen och fråga!

Våra arrangemang är öppna för alla, även för dem som inte är medlemmar. Det kostar inget att delta (om det inte anges särskilt). När en resa ingår betalar varje deltagare sina färdkostnader. Glöm inte kaffetermosen för fikarast har vi alltid på våra utflykter.

Programmet med eventuella ändringar finns på vår hemsida Stenungsunds – Naturskyddsförening (naturskyddsforeningen.se) Aktivitetskalendern.

Vi har också ett e-nyhetsbrev där vi påminner om aktiviteter som är på gång i vår krets. Anmäl dig gärna till detta genom att skicka ett mail till stenungsund@snf.se. Du kan också gilla oss på Facebook www.facebook.com/snfstenungsund eller följa oss på Instagram: naturskyddsforeningstenungsund.

På hemsidan hittar du också förslag till utflyktsmål på egen hand, våra smultron-ställen. Där finns många bra tips om var du kan skåda fågel, botanisera bland växter eller titta på annat trevligt i naturen. Vi vill även passa på att tipsa om Västkuststiftelsens guidade vandringar (vastkuststiftelsen.se).

Väl mött i markerna.

Styrelsen

• Dessa aktiviteter är riktade till den breda allmänheten och därför inte bara till medlemmar i Naturskyddsföreningen. De flesta är lämpliga för barn.
  • Föreningen har en tubkikare för utlåning. Kontakta Stefan Malm: 076-100 51 84
  • Programpunkterna finns även i Aktivitetskalendern på SNF:s hemsida http://www.naturskyddsforeningen.se/aktivitetskalendern/
  • I samarbete med Studiefrämjandet

E-post för glömska
Har du svårt att komma ihåg våra aktiviteter? Vill du höra senaste nytt från styrelsen? Meddela oss via stenungsund@snf.se och tala om att du vill ha information från Stenungsunds Naturskyddsförening via e-post. Du kan också gilla oss på Facebook: www.facebook.com/snfstenungsund.

Vi skickar ut programbladet med e-post till våra medlemmar och andra intresserade. Detta för att minska miljöbelastningen och resursåtgången för att trycka och distribuera programmet, och för att minska kostnaderna för föreningen. Om du ändå vill ha programmet på papper, kan du skriva ut det från vår website, https://stenungsund.naturskyddsforeningen.se/ eller höra av dig till föreningen så skickar vi det till dig.

Vill du stödja vår verksamhet är vårt bankgiro: 5374–5238 (Tjörns sparbank).
Swish-nr: 123 536 97 23
Tack på förhand!

Program februari 2024 till augusti 2024

Om inget annat anges vid respektive programpunkt krävs ingen föranmälan till våra aktiviteter, men vi rekommenderar hur som helst att ni kollar vår hemsida för eventuella ändringar.