Program 2021

Årsmöte 2021-03-02

Stenungsunds Naturskyddsförening har årsmöte 2021-03-02 kl 18:00. I år kan vi tyvärr inte ha ett årsmöte där vi träffas fysiskt och diskuterar det gångna året och det kommande för Stenungsundskretsen. Men vi ställer inte in, vi ställer om till ett Teams-årsmöte på nätet istället.

Gå på årsmötet via din dator, platta eller mobil-app. Klicka här för att komma med på mötet! Lär dig mer om Teams | Valmöjligheter för mötet.

Om du inte är van vid Teams, så försök komma med, dvs klicka på länken, i god tid före 18:00 så försöker vi lösa ev problem.

Välkomna med på ett årsmöte på nytt sätt!

Inget programblad på ett tag

Nu när vi alla måste kämpa mot Covid-19 kan vi inte ha några fysiska möten inomhus. Vi kommer att återkomma om utomhusaktiviteter lite längre fram och hur de kan hållas smittsäkert. Aktiviteterna kommer att annonseras på vanligt sätt: på hemsidan, maillistan, ST-tidningen, Facebook och Instagram. Men vi kommer inte att göra något programblad förrän samlingsrestriktionerna har lättat.

Om inget annat anges vid respektive programpunkt krävs ingen föranmälan till våra aktiviteter, men vi rekommenderar hur som helst att ni kollar vår hemsida för eventuella ändringar. Glöm inte ta med fika på våra exkursioner.

Våra arrangemang är öppna för alla, även de som inte är medlemmar. Det kostar inget att delta (om det inte anges särskilt). När en resa ingår betalar varje deltagare sina färdkostnader. Glöm inte kaffetermosen för fikarast har vi alltid på våra utflykter.
Programmet med eventuella ändringar finns på vår hemsida http://stenungsund.naturskyddsforeningen.se/ Vi har också ett e-nyhetsbrev där vi påminner om aktiviteter som är på gång i vår krets. Anmäl dig gärna till detta genom att skicka ett mail till stenungsund@snf.se. Du kan också gilla oss på Facebook: www.facebook.com/snfstenungsund.
På hemsidan hittar du också förslag till utflyktsmål på egen hand, våra smultronställen. Där finns många bra tips om var du kan skåda fågel, botanisera bland växter eller titta på annat trevligt i naturen.

• Programmet hittar du här i .pdf format

• Dessa aktiviteter är riktade till den breda allmänheten och därför inte bara till medlemmar i Naturskyddsföreningen. De flesta är lämpliga för barn.
  • Föreningen har en tubkikare för utlåning. Kontakta Stefan Malm: 076-100 51 84
  • Programpunkterna finns även i Aktivitetskalendern på SNF:s hemsida http://www.naturskyddsforeningen.se/aktivitetskalendern/
  • I samarbete med Studiefrämjandet

E-post för glömska
Har du svårt att komma ihåg våra aktiviteter? Vill du höra senaste nytt från styrelsen? Meddela oss via stenungsund@snf.se och tala om att du vill ha information från Stenungsunds Naturskyddsförening via e-post. Du kan också gilla oss på Facebook: www.facebook.com/snfstenungsund.

Vi skickar ut programbladet med e-post till våra medlemmar och andra intresserade. Detta för att minska miljöbelastningen och resursåtgången för att trycka och distribuera programmet, och för att minska kostnaderna för föreningen. Om du ändå vill ha programmet på papper, kan du skriva ut det från vår website, https://stenungsund.naturskyddsforeningen.se/ eller höra av dig till föreningen så skickar vi det till dig.

Vill du stödja vår verksamhet är vårt bankgiro: 5374–5238 (Tjörns sparbank).
Swish-nr: 123 536 97 23
Tack på förhand!