Tisdag 1/12 1 miljon arter i farozonen – vad kan vi göra för att stoppa utrotningen?

Vi kommer att visa föredraget på nätet – En länk till Teams kommer att finnas på vår hemsida. Du kan även skicka din mejladress till andersson.ssund@telia.com så får du en påminnelse och länken skickad till dig!

När du väl har fått länken är det bara att klicka på den så öppnar sig föreläsningen i din web-läsare.  Klicka här för att ansluta till mötet

Vi är glada och stolta att hälsa Marie välkommen! Marie var tidigare ordförande i Stenungsunds Naturskyddsförening. Marie som är professor i Kulturgeografi på Handelshögskolan i Göteborg är även en av två ordföranden i ”Multidisciplinary Expert Panel of UN:s Intergovernmental Platform on Biodiversity & Ecosystem Services” (IPBES). Det är ett FN initiativ som sammanfattar internationell forskning inom biologisk mångfald och ekosystemtjänster på samma sätt som IPCC sammanfattar klimatforskningen. Vi får inblick i vad som händer både globalt och lokalt med djur och natur.

Ansvarig: Eva Andersson 070–2152588

Plats och tid: 19:00-20:30 på din dator/platta/telefon Klicka här för att ansluta till mötet