Har vi för få utflykter?

Skulle du vilja komma ut oftare med andra naturintresserade och tycker att vi har för få programpunkter? Då kan vi rekommendera vår ”kompisorganisation” Bohof, Bohusläns ornitologiska förening. De anordnar precis som vi utflykter i vårt närområde. Då ligger naturligtvis fokus på fåglar, men tycker du att detta är intressant är det en utmärkt chans att lära sig mer från kunniga skådare.

Känner du dig dum för att du tycker att du kan för lite om fåglar? Förr fanns en del snobbiga, snorkiga skådare som inte gjorde livet lätt för nybörjare, men idag är det idel trevliga kvinnor och män som kan hjälpa dig på vägen.

På bilden ser du skådare vid fågeltornet i Ödsmåls kile under utflykten med föreningen den 24 augusti. Under några förmiddagstimmar såg vi hela 52 arter. Många av oss hade antagligen inte sett mer än hälften om vi åkt dit på egen hand, så det hjälper verkligen att ha duktigt sällskap. Fiskgjuse, brun kärrhök, enkelbeckasin och brushane vara bara några av alla arter som sågs.

Läs mer: https://bohof.com